Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Det är semestertider i forumet - Vill du ha snabb hjälp?
Ring oss, vi hjälper dig gärna!
linussjoberg
NY MEDLEM

Appen Scanner kraschar vid uppstart

Hej!

 

Efter uppdatering till senaste versionen av appen "Scanner" kraschar den vid uppstart på min iPhone 16 Pro Max (senaste versionen av iOS). Jag kom så långt att jag kunde logga in med mitt eekonomi-konto sen kraschade den. Nu kraschar den vid varje uppstart.

 

Har testat att installera på nytt med samma resultat. Det är med all sannolikhet en kritisk bugg i senaste uppdateringen så ta det gärna vidare till ert utvecklingsteam.

 

/Linus

7 SVAR 7
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @linussjoberg 

 

Jag fick just besked från våra produktspecialister om att vi vill att du slår en signal till supporten som kan skapa ett ärende och felsöka ytterligare. 

 

Välkommen att kontakta supporten 

Jag har också samma problem. Appen lägger av när jag försöker logga in.

Jeanette Lundell
NY MEDLEM

Samma problem här... appen kraschar innan man hinner blinka.

 

Felicia Garenberg
APPLICATION SPECIALIST

Hej @Bibbi71 och @Jeanette Lundell!

Lösningen på detta problem är att först ta bort appen från telefonen, detta gör man genom att klicka på ikonen under en längre tid och sedan välja valet "Ta bort app". Därefter logga in på AppStore och hämta Visma Scanner på nytt. 

 

Om inte ovan skulle fungera så kontakta gärna vår supportavdelning

/Felicia

Så enkelt! Tack, nu funkar det.

Ansaalltjänst
NY MEDLEM

Jag har en 15 pro max och jag kan inte editera i appen om jag behöver ändra på något i fakturan till kund. Allt bara fryser och var jag än trycker så är det dött. Jag har avinstallerat appen och jag har startat om telefonen men inget hjälper. Detta hände efter eran senaste uppdatering 

Hej @Ansaalltjänst 

 

Tack för att du hör av dig och för att du redan testat att avinstallera appen och starta om telefonen – jättebra felsökning!

 

Vi har testat på en iPhone 15 Pro med senaste iOS (18.5) och den senaste versionen av appen (5.3.1), och hos oss fungerar det som det ska – det går att skapa nya fakturor, spara utkast, samt gå in och redigera befintliga utkast.

 

Kan du dubbelkolla så att du har den allra senaste versionen av iOS installerad? Om du redan har det och problemet kvarstår, rekommenderar vi att du kontaktar vår support för vidare felsökning. De kan hjälpa dig att hitta en lösning så snabbt som möjligt. Du når supporten på 0470 - 70 60 00. 

Välkommen!