Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Det är semestertider i forumet - Vill du ha snabb hjälp?
Ring oss, vi hjälper dig gärna!
Khedron Wilk
CHAMPION

Återkoppling & Utvecklingsförslag - Egen Lön - Lönekörningar

Problem: Det tycks som listan med Lönekörningar i dag helt saknar sortering i hur listan presenteras för användare.

Skärmavbild 2025-07-26 kl. 11.13.51.png
Önskat/förväntar resultat:
att listan över löneökningar visar förvalt sorterat på sjunkande datumordning. Kanske även ha senaste pågående lönekörning "markerad" i förväg.
Motivering: Göra det enklare för att användare att snabbt hitta senaste (ofta pågående) lönekörning. Som det är nu måst man visuellt leta efter den. Och med tiden risk att den pågående körningen till och med är på "nästa sida" om någon form av sidindelning införs om listan blir tillräckligt lång. Dessutom i den må det finns någon sorteringststandard för Bokföring och Fakturering så tycks det vara just datum i sjunkande ordning. Åtminstone det vanligast när jag titta omkring i systemet. Ytterligare ett skäl att göra gränssnittet enhetligt.

Obs! Detta är inskrivet här eftersom det nuvarande Feedback-systemet är undermåligt. Jag kommer skriva i det med men då med länk till detta inlägg/tråd angivet som referens.

2 SVAR 2
Jocke - JP Ekonomiservice
SPIRIS CERTIFIERAD BYRÅ

Mycket bra synpunkt, dessutom finns det ett problem i att om du vill gå tillbaka ett eller flera år och väljer då år i urvalet ex 2024.

När du klickar dig in i ex februaris 2024 lönekörning och väjer tillbaka för att återgå till samtliga 2024 års lönekörningar så kommer du till 2025 års lönekörningar alltså inte till 2024 som du hade valt i urvalet och behöver välja om år igen. 

Bidrar till en hel del klick och "laddningar" av sidan vilket i sin tur tar tid. 

// Jocke - JP Ekonomiservice
Ebba Arvén
COMMUNITY MANAGER

Hej! 

Tusen tack för era tydliga synpunkter. Det är guld värt! 
Även fast denna tråd redan har hamnat på rätt ställe Khedron, så ser jag till att lyfta det en extra gång också.  

Jag håller med i att jag också tycker det ska vara enhetligt och förvalt sjunkande datumordning. Som det är just nu kan du klicka på rubriken Utbetalningsdatum så blir det sorterat. Vi håller tummarna att detta blir prioriterat. 

Ha en fin måndag! 
/Ebba