Det jag inte kan förstå är hur attestrutinen inte innehåller en signatur så att "bokföraren" kan boskstavligen se att t ex leverantörsfakturan har blivit hanterad av rätt personer.
Tar man upp fakturan står det ju i klartext vem/vilka som attesterat fakturan. Det syns både i listvyn och inne på fakturan. Vad är det då du saknar ?
Detta påstående från Dig är helt felaktigt. Det jag kan se på listtexten är att den är skickad för attest - men inga attestanter mer än när jag fått den tillbaka så står det Attesterad och bokförd men bara av mig som bokförare. På själva fakturan står ingenting!
SE här:
Hej @George
Jag tror att det som Annica syftar på är fakturans historik längst ner på fakturan. Där visas händelser i flödet, till exempel när fakturan skickats för attest och när den har attesterats och bokförts. I din bild ser vi till exempel raden "Attesterad och bokförd – George Berggren".
Själva informationen om attest visas alltså i historiken på fakturan och inte som en signatur eller stämpel direkt på fakturabilden/PDF:en.
Om du vill kan vi gärna titta närmare på hur det ser ut i just ditt attestflöde och vad som visas hos er. Ring oss gärna på 0470‑70 60 00 så kan vi gå igenom det tillsammans.
Välkommen att höra av dig!
Copyright 2026 Visma Spiris AB. All rights reserved.