Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

KimBjo
NY MEDLEM

Delsumma i kundfaktura

Hej, 

Jag undrar om det finns eller kommer att komma en funktion för delsumma i Spiris bokföring & Fakturering+?

Vi använder Spiris tid & projekthantering mycket och när vi skickar över projekt som ska faktureras så kan vi i den vyn se delsumma per projekt om vi tex fakturerar flera projekt i samma faktura. Däremot när de kommer över i utkastet så försvinner delsumman vilket gör att vi för kunds räkning behöver bifoga ytterligare ett underlag. Jag hade uppskattat om det tillkom en sådan funktion i bokföring+

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @KimBjo 

Välkommen som ny forummedlem. 

I dagsläget finns tyvärr ingen möjlighet att få med delsummor från Tid & Projekt över till Bokföring & Fakturering+ på det sättet. När projekten förs över till fakturautkastet följer alltså inte delsummorna med.

Det du kan göra just nu är att lägga in manuella textrader på fakturan för att visa delsumman per projekt, så att informationen ändå framgår för kunden.

Håller med om att det hade varit en smidig funktion. Vill du får du gärna lämna ett förbättringsförslag via Feedback & funktioner som du hittar långt ner till vänster när du är inloggad. Då går det vidare till vårt produktteam för utvärdering.

Ha en fin dag!