Hej,
Jag har tidigare skrivit detta som förbättringsförslag inte bara en gång. Men ingenting händer. Jag skriver därför det här också.
Idag när man registrerar en kund inom EU på kundkortet och kunden inte lämnat in någon VAT-nr. Sedan skapas offerten/ordern till kund. När kunden sedan återkommer med ett godkänt VAT-nr inom EU och man lägger in det på kundkortet SAMT bockar för omvänd skattskyldighet, se bild nedan.

Tyvärr uppdateras sedan här inte offerten/ordern. Och när jag sedan fakturerar kunden kommer inte det obligatoriska "VAT reverse charge" med på kundfakturan som Skatteverket kräver för momsfri försäljning inom EU.
Jag skulle här vilja få en uppdateringsknapp med uppgifter som finns på kundkortet. När man markerar ordern som levererad och sedan väljer fakturerar, så ska det på kundfaktura-vyn dyka upp en pop-up ruta som reagerar att fakturaadressen på ordern inte stämmer överens med kundkortet. På pop-up rutan ska det typ stå: Fakturaadressen avviker från kundkortet, önskar du uppdaterar fakturaadressen enligt kundkortet? Och så valen JA eller NEJ.
Vi har försökt att gå in på ordern och ändrat kundnr för att uppdatera kunduppgifterna enligt kundkortet, men inte är det möjligt att uppdatera eller ändra kund!! Upplevelsen är ett fyrkantigt offert/order/kundfakturasystem.
Mvh Carina