Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

HansLindblom
MEDLEM

Felmeddelande vid registrering av årets resultat

Vid årsbokslut får jag inte bokföra resultatet eftersom det finns ej bokförda bankhändelser i bankavstämningen. Om jag väljer att titta på avstämningen så finns där ingenting. Allt är klart står det. Vad gör jag då?

4 SVAR 4
Roffakab
CHAMPION

Hej

I Kassa- och bankhändelser finns fliken "Ej bokförda bankhändelser". Kontrollera att det inte finns omatchade transaktioner på något annat konto än Företagskonto i den här funktionen. Kassakonto eller Skattekonto t ex.

Vänliga hälsningar

RoffaK

Hur ser det ut? Om du tar kontoutdrag från banken och ffrån sskatteverket, stämmer då de utgående summorna mot de utgående summorna du har på de konton de tillhör i bokföringen?

HansLindblom
MEDLEM

Tack för att du engagerar dig i frågan 🙂

Vi är en ideell förening och är fullt skattebefriade så något utbyte av kontoutdrag från Skatteverket finns inte. De två konton det gäller är transaktionskonto och ett sparkonto och där stämmer siffrorna på öret. Jag bifogar foton för extra tydlighet

IMG_2772.JPGIMG_2773.JPGIMG_2774.JPG

Hej

Ursäkta att jag tjatar men felmeddelandet kommer av att något konto i rullgardinslisten har omatchade händelser. Du har visat bilder på dina två bankkonton men finns det andra konton i rullgardinslisten? Själv har jag Kassakonto och Skattekonto.

Vänliga hälsningar

RoffaK