Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

LW -60
UTFORSKARE

Funktionen Bokföringsförslag

Hejsan!

Jag sitter och modifierar ett bokföringsförslag och ser att man kan lägga in formler. Jobbade mycket med formler i VIsma Administration, och skulle vilja göra en formel som gör  följande:

• Tömma konto 2710
  • Tömma konto 2731
  • Lägga upp detta på 1630

Jag tycker däremot att det saknas något i formelalternativen, gör det inte? Såsom "Saldo" och "Saldo M" till exempel. Då fungerar det kanske inte att tömma ett konto och lägga till på ett annat?

Eller, ska man kanske nöja sig med att se kontosaldot till höger och välja det?

Mvh Lena

2 SVAR 2
Khedron Wilk
CHAMPION

Med reservation för att jag inte har full koll på eventuell extra funktionalitet i Pro-versionen så finns det så vitt jag vet i dagsläget inget stöd för formler i bokföringsförslagen? Jag skulle väl nästan vilka kalla dem för "kontoförslag" istället för det är egentligen vad det är i stor utsträckning:mallar för vilka konton som skall användas. (Ja, det är ett nedsteg från Administration, hade själv Admin 500 för länge sedan...)

LW -60
UTFORSKARE

Ja, jag saknar också Admin som är ett bra mycket mer kompentent program för oss som gör annat än att fakturera enstaka grejor i telefonen... Med den här formeleditorn eller vad man kan kalla det för i Admin, kunde man programmera och snabbt som tusan få till konteringar automatiskt. Ett minne blott...

Tack för svaret!

Mvh Lena