Hej!
Sedan någon vecka tillbaka så går det inte att klistra in transaktioner från kontoutdrag direkt från Nordea till Visma eEkonomi smart i kassa och bankhändelser (har gjort på samma sätt som i 5-6 år). Man måste nu ta ut en pdf och kopiera och klistra in därifrån, vilket innebär onödigt merarbete då jag gör dagliga avstämningar av kontot.
Kan ni vänligen lösa detta?
Mvh Jimmy
Löst! Gå till lösning.
Hej @JimmySchiöld
Det stämmer att det just nu finns ett känt fel (Se driftinfo) som gör att det inte går att klistra in transaktioner direkt från Nordea till Boföring och fakturering under Kassa- och bankhändelser, precis som du beskriver.
Vi arbetar på att lösa problemet och ber om ursäkt för det extra arbete detta orsakar och gör vårt bästa för att få det åtgärdat så snart som möjligt.
Ok då vet jag, tack!
Har samma problem. Frustrerande! Men då får jag prova att klistra in PDF så länge
Det går inte att klippa och klistra in kontoutdrag från Nordea. Får i stället följande felmeddelande:
"Kunde inte tolka det som klistrades in"
Igår fanns ett inlägg med samma fråga läsbart i detta forum. Idag har det raderats och länken i texten från Google som jag kopierat nedan i stället kopplats till ett hjälpavsnitt om något helt annat. I inlägget stod om ett annat sätt att överföra kontoutdrag. Om jag minns rätt skulle det ske med en pdf. Men det verka inte fungera. Någon som kopierat inlägget innan det raderades eller vet hur man gör?
Har samma problem, det har funkat förut, för några veckor sedan, nu funkar det inte.
Det stämmer att det just nu finns ett känt fel (Se driftinfo) som gör att det inte går att klistra in transaktioner direkt från Nordea till Boföring och fakturering under Kassa- och bankhändelser.
Vi arbetar på att lösa problemet och ber om ursäkt för det extra arbete detta orsakar och gör vårt bästa för att få det åtgärdat så snart som möjligt.
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.