Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Det är semestertider i forumet - Vill du ha snabb hjälp?
Ring oss, vi hjälper dig gärna!
JimmySchiöld
UTFORSKARE

Går ej att klistra in kontoutdrag direkt från Nordea längre

Hej!

Sedan någon vecka tillbaka så går det inte att klistra in transaktioner från kontoutdrag direkt från Nordea till Visma eEkonomi smart i kassa och bankhändelser (har gjort på samma sätt som i 5-6 år). Man måste nu ta ut en pdf och kopiera och klistra in därifrån, vilket innebär onödigt merarbete då jag gör dagliga avstämningar av kontot. 

Kan ni vänligen lösa detta?

Mvh Jimmyfel.jpg

6 SVAR 6
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @JimmySchiöld 

Det stämmer att det just nu finns ett känt fel (Se driftinfo)  som gör att det inte går att klistra in transaktioner direkt från Nordea till Boföring och fakturering under Kassa- och bankhändelser, precis som du beskriver. 

Vi  arbetar på att lösa problemet och ber om ursäkt för det extra arbete detta orsakar och gör vårt bästa för att få det åtgärdat så snart som möjligt.

JimmySchiöld
UTFORSKARE

Ok då vet jag, tack!

Wictoria
MEDLEM

Har samma problem. Frustrerande! Men då får jag prova att klistra in PDF så länge

BertL_
UTFORSKARE

Det går inte att klippa och klistra in kontoutdrag från Nordea. Får i stället följande felmeddelande:

"Kunde inte tolka det som klistrades in"

Igår fanns ett inlägg med samma fråga läsbart i detta forum. Idag har det raderats och länken i texten från Google som jag kopierat nedan i stället kopplats till ett hjälpavsnitt om något helt annat. I inlägget stod om ett annat sätt att överföra kontoutdrag. Om jag minns rätt skulle det ske med en pdf. Men det verka inte fungera. Någon som kopierat inlägget innan det raderades eller vet hur man gör?

"Nordea - Hjälp om Bokföring
Spiris
https://support.spiris.se › sv-se › content › online-help
Det går inte att skapa nya bankhändelser manuellt/klistra in/importera kontoutdrag med datum efter att bankkopplingen blev aktiv. Det går däremot att skapa nya ..."

Detta inlägg är korrigerat av Spiris enligt följande:
"Ditt inlägg har ändrats eftersom ogiltig HTML upptäcktes i meddelandetexten. Den ogiltiga HTML-koden har tagits bort. Läs igenom meddelandet och skicka det när du är nöjd."

Har samma problem, det har funkat förut, för några veckor sedan, nu funkar det inte.

Hej @BertL_ @ClaesP 

Det stämmer att det just nu finns ett känt fel (Se driftinfo)  som gör att det inte går att klistra in transaktioner direkt från Nordea till Boföring och fakturering under Kassa- och bankhändelser. 

Vi  arbetar på att lösa problemet och ber om ursäkt för det extra arbete detta orsakar och gör vårt bästa för att få det åtgärdat så snart som möjligt.