Har importerat från annat prg hit. Visma klagar på att ingående balanser inte stämmer. Har gått igenom alla konton från huvudboken och ändrat det som varit fel. Alla konton finns i kontoplanen. Men jag kommer aldrig ner på 0 med dessa siffror. Vad skall man göra?
Löst! Gå till lösning.
Det är svårt att svara utan med uppgifter men - har du lagt in kreditposterna med minustecken? Stämde balansen i det gamla programmet?
Tack för svar. Ja, har skrivit det som i huvudboken. Det har stämt i g:a prg, den har inte klagat.
Hej
Kan du utveckla mer i detalj vad systmet säger inte stämmer. Ta gärna en skärmdump/bild på dels felmeddelandet och även balansräkningen där man ser alla konton. och ladda upp dessa i ett svar så skall jag ta en titt på detta.
/Joachim
Hej,
Jag håller på och kollar allt emot huvudboken -24. Vet inte om jag missar nåt, är nere på -182 kr nu.
Hejsan!
Om du tar ut en resultat- och balansräkning från gamla programmet så ser du ifall du missat att t ex uppdatera räkenskapsårets resultat.
Kolla sedan balansrapporten igen, tro mig, det kan hänga på ett öre när det blir fel...
Lycka till, Lena
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.