Kundnr 2073662
Hej!
Idag använder jag er faktureringstjänst. Jag bokför idag hos Edison men skulle vilja flytta över den biten till er också. Hur skulle en sådan konvertering ske på smidigaste sätt?
/ Martin
Hejsan!
Du behöver:
SIE-filen blir det du installerar i Spirisprogrammet och PDF-rapporterna blir ett nödvändigt facit.
Kanska Spiris-supporten kan hjälpa dig också att få över siffrorna.
Lycka till!
Mvh Lena
Tack för svar!
Den här SIE-4 filen, täcker den hela företagets historia eller bara aktuellt läge?
När rekommenderar du att skiftet görs, vid årets slut eller när som helst?
/ Martin
SIE-filen täcker enbart ren bokföringsdata. Således tar SIE-filer inte med leverantörs- och kundreskontra, inte heller inskannade dokument, utan enbart själva bokföringen.
SIE-filerna laddas hem mellan givna datum, eller ett räkenskapsår i taget, man väljer själv. Vill du få med alla räkenskapsår om du har flera, blir det en SIE-fil per räkenskapsår, alltså.
Ett skifte, kan egentligen göras när som helst, men bäst är att avsluta en månad fullt ut, göra alla avstämningar och ta ut de listor på PDF som jag föreslog och sedan inte mata in i den gamla programvaran mer utan direkt gå över till det nya, Spiris. Det får inte bli ett glapp eller dubbelbokningar, därför att det ett måste att vara noga här med övergången.
Lycka till!
Mvh Lena
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.