Hej,
Har bankkoppling mot Handelsbanken.
Har en levfaktura som behöver betalas inom några dagar, den är fast som "Skickad till bank". Har försökt skicka om den men det fungerar inte heller.
Den kommer alltså aldrig fram till banken.
Vad ska jag göra? Vänta? Registrera betalningen manuellt?
Hej @BNCABBNR
Gör så att du slår en signal till supporten så får vi kika på vilken faktura det är och sedan rådgöra hur du går vidare.
Välkommen att kontakta supporten
Hej,
Tack för svaret.
Nu, alldeles för många timmar senare, har betalningsfilen ramlat in hos Handelsbanken...
Tyvärr helt omöjligt att som användare veta var någonstans det fastnat eller ens se tidsstämplar på när filen skickats till banken.
Jag hade också problem med min betalfil igår, vi har bankkoppling mot SEB. Det stod "skickad till bank" och sista gången jag var inne i programmet och kolla runt 20 tiden var det samma sak. När jag gick in nu på morgonen stod det "mottagen av bank" och betalfilen fanns på banken.
Bra att det löste sig för dig också.
Hade varit önskvärt att se driftinformation på ett transparent sätt om det är så att dessa tjänster/integrationer har driftstörningar...
Hej på er!
Tack för din återkoppling. Som du nämner var det en försening förrgår gällande Handelsbanken. Vi beklagar verkligen att informationen inte nådde ut i tid till alla berörda.
Om du upplever liknande problem igen rekommenderar vi att du kontaktar vår support direkt, så att vi snabbare kan felsöka och ge återkoppling. Du hittar alltid aktuell driftinformation och kontaktvägar här:
Där uppdaterar vi löpande om eventuella fel eller driftstörningar samt även i vårt talsvar.
/Ebba
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.