Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Karin S1
MEDLEM

Liten summa mer på 1930 jämfört med summan på bankkontot

Hej,

Jag har en liten summa mer i bokföringen på företagskontot jämfört med saldot på bankkontot. Det rör sig om 64,27 och jag kan verkligen inte hitta vad som diffar. Kan jag boka bort den summan på något vis så att jag kan gå vidare och göra momsdeklarationen.

Tack på förhand!

5 SVAR 5

Om rätt ska vara rätt, kan du gå tillbaka baklänges, från denna månad och bakåt och kolla summorna per den sista varje månad. Då kommer du hitta diffen snabbare. Sedan får du också ta ett eget beslut hur lång tid du ska lägga på det här innan du bokar bort diffen mot ett kostnadskonto.

Tack för snabbt svar och jag håller helt med att jag borde hitta felet. Men nu har jag letat ett bra tag och tänker att jag behöver ta ett beslut att boka bort det för att få klart momsdeklarationen. Det måste ju vara mot ett konto som inte genererar moms, kan jag göra ett Eget uttag? Eller kan du ge förslag på kostnadskonton jag kan använda? Så snällt om du kan hjälpa mig med det!

Vänliga hälsningar,

Karin

Åt vilket håll diffar det, är det för myclet pengar eller för lite pengar på 1930?

Mvh Lena

Det är för mycket pengar på 1930.

Det låter som en portokostnad på något sätt, typ en faktureringsavgift eller en påminnelseavgift (även fast jag tror du betalar i tid).

Ta det på 6250 i debet och 1930 i kredit.

Mvh Lena