Jag har kunder som behöver personnummer på kvittot så de ska få ut friskvårdspengar.
I deras första uppgifter står personnumret med, med adress mm, men det står inte automatiskt med på kvittot så man måste skriva in det i kommentarsfältet varje gång.
Finns det något sätt att få det att stå på kvittot varje gång??
// Åsa
Kvitto? Pratar du faktura?
Om du gör ett kvitto eller en faktura och du använder kundregistret, kan du lägga in personnumret direkt efter personens namn i fältet för kundnamn.
Mvh Lena
"Disclaimer": Följande är ingen lösning, bara allmänna tankar som bubblar upp.
Kan tänka mig att det är just kvitto som avses. Eller snarare ett slags bevis på utförd friskvård.
Detta baserat på tidigare diskussionstrådar i ämnet.
Som jag har förstått det så är det rätt vanligt att den enskilde medarbetaren antingen ligger ute med pengarna och behöver kunna redovisa in det till sin arbetsgivare / HR-avdelning- och då skulle man kunna använda det som är inbyggt i appen.
Eller så faktureras arbetsgivaren direkt men vill då ha in underlag från de berörda medarbetarna.
Oavsett så låter det lite udda att kräva personnummer, borde räcka med namn? Saker och ting blir genast mer komplicerade när man blandar in personnummer, om inte annat ur GDPR-synvikel.
Jag testade för många är sedan med att bygga ett slags tillägg till dåvarande eEkonomi som producerade ett underlag för utskrift, se nedan. (Fungerar inte längre så det är överspelat.)
Fast behöver personnummer finnas med så blir det genast mer komplicerat.
Vad du är kreativ!
Jag är så enkelspårig, så jag trodde det handlade om försäljning...
Tur att du finns och hänger med på vad som avses.
Mvh Lena
Tack, det kändes nästan som lite mansplaining och där vill jag inte vara, därav min inledande rad.
Och för den delen, vi vet ju inte om jag alls har rätt förrän @aasahj hör av sig igen. 🙂
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.