Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Redovisningar
MEDLEM

Teckensnitt

Undrar om det finns möjlighet att ändra storlek på tecken vid utskrifter av olika rapporter.

6 SVAR 6
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Redovisningar 

Tyvärr kan man inte ändra teckensnitt på rapporter direkt i programmet. Du kan dock anpassa vissa delar av dokumentens utseende, såsom att lägga till en QR-kod, fakturabakgrund eller logotyp, under Inställningar - Företagsinställningar - Övriga uppgifter. Här kan du också ändra standardtexter för e-post som skickas till kunder. Läs mer i dokumentet 1) Hur kan jag ändra texter och utseende på dokument?

Lämna gärna ett förbättringsförslag via Feedback och förslag långt ner till vänster när du är inloggad. 

Ok, då vet vi.

LW -60
CHAMPION

Nej, jag har inte hittat det någonstans och det är ett minus i upplevelsen av programmet att man inte kan göra det här. Jag gillar smala typsnitt för att få klarare space mellan kolumnerna, men Spiris gillar breda teckensnitt. Det gör läsbarheten dålig. Ögat har  svårt att hålla raden vid läsning. Sedan är det också en kul grej att kunna ha annat typsnitt på rubrikerna. Det ser mer proffsigt ut.

Mvh Lena

Tack för din reflektion LW-60, håller med dig 100 % och tror att ifall vi orkar vänta så kommer funktionen att finnas snart;)

Ja, vi får se hur länge vi får vänta. I Visma Admin har man kunnat göra det här i 40 år...

Mvh Lena

Därför saknar man inställningar man kunde göra när man skrev olika rapporter i Admin, men det kommer nog hit också.