Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Maxon00
UTFORSKARE

Ändra typ på bildunderlag med nya automatiseringen

Hej!

Jag har bildunderlag som felaktigt tolkas som leverantörsfakturor och numera alltså hamnar direkt under Leverantörsfakturor-Utkast. Där går det inte att ändra typ på underlaget till kvitto eller dokument, som gick att göra när underlaget hamnade under Bildunderlag, utan det enda som går att göra är att radera underlaget. Jag har nu gått omvägen att skriva ut underlag för att vid inskanning via appen kunna ange att det är ett kvitto eller ett dokument. Hur är det tänkt att fungera?

87 SVAR 87
Morene
MEDLEM

Jag försöker skapa leverantörsfakturor manuellt. Väljer hantera manuellt, fyller i allting och sparar utkast. Då hoppar den tillbaka till att jag måste välja igen och inget är ifyllt. 
Några försök senare när jag tror att jag gjort allt manuellt så får jag upp den här rutan (bifogad bild) när jag trycker bokför.
Tycker ni på Spiris att det här är tydligt för mig som användare att om jag trycker på bokför så godkänner jag kostnaden?
Det tycker nämligen inte jag. Jag ser det här som reklam, tills jag kommer ner till sista raden som informerar om att detta visas bara en gång per företag.  Vad betyder det?
Ingenstans står det uttryckligen att nu har du använt automatisk bokföring och det här kommer att kosta dig extra.
Det här ser ut som ett sätt för er att smyga in extradebiteringar utan att vi kunder märker det. Gör om detta! Var tydliga med vad som är reklam och var som är kritiskt för användaren. Detta drunkar i alla andra reklam-popups och jag gissar att det är precis det som är syftet.

Att ni låter er AI tolka allt vi laddar upp är jag inte heller bekväm med, och ni tillhandahåller inget sätt att välja bort det. Jag har ingen kontroll över vilka tjänster ni använder och vart den datan hamnar.

Men just det här hoppas jag verkligen att ni tar till er och förbättrar. Det är en labyrint att jobba i programmet nu och man är ständigt rädd att bli smygdebiterad.

Morene_0-1791022027317.png

Precis samma upplevelse, men jag var så korkad så jag faktiskt trodde det bara var en reklam för tjänsten och uppmärksammade aldrig att jag tackat ja till den avgiftsbelagda tjänsten.

Jag har jobbat på eftersom jag även tidigare har haft bokföringshjälp UTAN extra kostnad, nu har tjänsten förändrats i utseende och funktionerna bytt plats i SPIRIS labyrinten men med det sagt hade jag ändå inte koll på att man börjat ta styckebetalt för att få in uppgifterna med automatik i systemet. 

Jag har efter denna upptäckt försöka hantera mina fakturor manuellt men måste säga att det känns som att gå tillbaka i utvecklingen.... jag är besviken på det sätt SPIRIS hanterat detta. Jag hade börjat bli van att få denna typ av avlastning till samma kostnad som jag idag får betala för en nedgraderad tjänst. Var det en baktanke med att släppa in oss användare "gratis" ett tag för att vi ska tvingas in i ert nya "avgiftssystem"?

Programmet är så svårt att navigera: Var kan vi se hur mycket de dragit eller har tänkt att dra vid nästa faktura, om något?

drprrf
UTFORSKARE

Instämmer. Ologiska ändringar, i ett program som tyvärr redan var rörigt.

Tipset ovan att klicka den mystiska knappen "spara typ", hjälpte oss att komma vidare idag. Tack @JennyL !

Vi använder enbart kontantmetoden, så vi har ALDRIG behov av att få förvald "leverantörsfaktura" och ännu värre de nya "leverantörsfakturautkast". Låt oss få automatiskt val "betald faktura" (eller "räkning", "faktura", "kvitto"). Förstås med lämpligt vald och ifylld bokföringsmall utifrån bildanalys. 

Stämmer det att SPIRIS kommer att fakturera oss för varje användning av en denna funktion som vi A) tvingas använda, B) aldrig kommer att ha behov av och C) som inte fungerar? 😅