Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

CarinaM_
UTFORSKARE

Visma kreditbevakningsmail kommer dubbelt

Hej,

Inget stort problem egentligen. Men vi har kreditbevakning på kundföretagen. Problemet är att jag dagligen får dubbla mail på exakt samma sak. Jag får hela tiden radera mail som kommer in dubbelt. Ett enkelt fel hos Visma som går att rätta till?

 

Mvh Carina

5 SVAR 5
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @CarinaM_ 

 

Jag har kontakt med våra ansvariga som inte har något rapporterat kring detta men som lovade mig att undersöka detta vidare och återkomma. Uppdaterar dig så snart jag får mer info. 

Nu verkar det som att det är tillrättat med antal mejlutskick. Både igår och idag har jag endast fått ett mejl (inga dubbletter).

Tack för detta 🙂

 

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Jag hann precis posta svaret till dig så fick jag besked om att jag skulle be dig att kontakta supporten för våra specialister såg inget avvikande på ditt kundnummer.

Du får gärna ta upp det nästa gång du är i kontakt med supporten eller om du vill ringa nu när rusningen efter lönekörningarna är över. 

Ha en fin dag @CarinaM_ 🌻

catarina ScF
UTFORSKARE

Jag har samma bekymmer. Har fått två identiska mejl varje gång det sker något med de företag vi bevakar. Förra veckan förnyade jag bevakningarna och nu får jag TRE identiska mejl .... måste ha att göra med förnyandet av bevakningarna.

Hej @catarina ScF ,

 

Vad bra att det är fler än jag som rapporterar in detta! Annars ser inte Visma att de har något fel!

Dessutom upplever jag att samma kund/leverantör som man bevakar hamnar på listan igen UTAN att det har skett någon förändring!!! 

T.ex. kan en kund har "Ansökningar" på kreditbevakningslistan 2/8 och också komma med på annan lista igen 1-2 veckor eller månader senare, trots att ingen förändring har skett i status! 

 

Ett annat exempel är en kund som har gått i konkurs och konkursen är avslutad sedan ett par år tillbaka. Än idag hamnar denna kund på bevakningslistor!

 

Ytterligare problem med dessa kreditbevakningslistor är att dessa måste förnyas varje år, annars får man inga mail. Men vill man föregå och inte glömma bort detta så finns det ingen knapp som heter förnya kreditbevakning eller så hos Visma. Istället får man vänta tills bevakningen har löpt ut och då aktivt registrera alla kunder/leverantörer man vill bevaka. Väldigt omständigt!

 

Förbättringar önskas.

 

Mvh Carina