- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Aktivera Visma Skatt och Bokslut Pro för att göra en årsredovisning och deklaration
Hejsan!
Är ny i Visma Advisor (Start) och har gjort klart allt för att ladda upp det som finns i eEkonomi till bokslutsprogrammet, för att skapa en årsredovisning samt en deklaration till min kund. Har gått in på kunden i Advisor och valt att aktivera Visma Skatt och Bokslut Pro Årsavslut. Trodde hela paketet skulle aktiveras, men jag får upp en dialogruta jag inte vet hur jag ska förfara med.
Man har trealternativ:
- Årsbokslut
- Deklaration
- Årsredovisning
Under alla ovanstående val måste man därefter välja ett av följande alternativ:
- Deklaration
- Bokslut
- Revision
- Redovisning
Min tanke var att göra en årsredovisning och en deklaration och att dessa ska fungera lika bra som i Visma Bokslut och i Visma Skatt (krångelfritt) och att eventuellt få hjälp med snygga bilagor för K10 och för periodiseringsfonder.
När jag kikar på denna dialogruta, är jag osäker på hur jag ska komma till en sådan plats i detta molnbaserade program, om jag ska klicka i allt eller bara ett av alternativen (årsbokslut, deklaration eller årsredovisning). Men vad väljer jag sedan i steg 2? Jag känner mig lite stressad och det kanske löser sig i morgon när jag fått sova lite… eller inte... Hjälp!
Men: vart tog användarvänligheten vägen och varför försvann hjälpknappen (hamnade allt uppe i det blå bland molnen)?
Mvh Lena
Löst! Gå till lösning.
- Välj din produkt:
-
Skatt & Bokslut Pro
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Hej!
Jag brukar koppla Årsbokslut och Årsredovisning mot uppdraget Bokslut och Deklaration mot uppdraget Deklaration. Det kan vara bevakningslistorna som påverkas hur det är kopplat men annars har jag inte märkt vad denna koppling har för betydelse. Om du bara har Start i Advisor så har det säkert ingen betydelse alls.
Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi AB
0522-650100
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Tack snälla Lovisa för snabbt svar.
Jag tar och testar Årsredovisning mot Bokslut och Deklaration mot Deklaration.
Bästa hälsningar, Lena
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Då kom nästa problem, denna dialogruta. Vad har jag missat:
Mvh Lena
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Tydligen så krävdes det att Årsbokslut också skulle aktiveras.
Förstår fortfarande inte, varför hjälpavsnitt inte skapats med pedagogisk text. I och med att priset är "från 209 kr" kan det ju bli hur mycket som helst beroende på vad man klickar i. Mer information vore bra.
Mvh Lena
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Det blir inte mer kostnader än dessa 209 kr som det ligger på nu. Jag skrev "koppla Årsbokslut och Årsredovisning mot uppdraget Bokslut" 😅❤️
Det som kostar extra är signering via Visma Sign men det är frivilligt. Bokslutet, årsredovisning och Ink2 är inkluderat i dessa 209 kr.
Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi AB
0522-650100