Hej @Christel9
Jag förstår vad du menar.
Det översta alternativet gäller Lön i Spiris (den molnbaserade lönehanteringen). Det nedre avser de lokalt installerade programmen Visma Lön 300/600.
Så kort sagt:
• Översta = Lön i Spiris
• Nedersta = Visma Lön 300/600 (installerat program)
Trevlig helg! 🌻
Tack för klargörandet!
Då blir min slutsats att lönebesked via Lön 600 inte förändras utan det pris som gällt tidigare är detsamma.
Nu blir man ju inte så glad..
Enligt prislistan den dag ni skickade ut att priser skulle ändras, skulle det som jag skrev ovan fortsätta kosta 10,-/lönebesked i Lön 600. Men om jag nu tittar på bifogade länken, så är det ändrat till 11,-/st. Inte okej att ändra efteråt!!
Detta är något jag vidare fakturerar mina kunder, så vill ju ge dem korrekt information, utan att behöva ändra mig igen..
Hej @Christel9
Jag förstår att det blir frustrerande när information ändras, särskilt när du själv behöver vidarefakturera och informera dina kunder korrekt.
Det som hänt är att prisinformationen för Visma Lön 300/600 dessvärre blev fel i den första publiceringen av de nya priserna. Det berodde på ett manuellt misstag från vår sida, och informationen har därför uppdaterats i efterhand.
Det korrekta priset för lönebesked i Visma Lön 300/600 från september är 11 kr/st.
Jag beklagar verkligen att detta har skapat oklarheter och merarbete för dig.
Copyright 2026 Visma Spiris AB. All rights reserved.