Hej!
I ett bolag är intäkterna för år 2024 och 2025 0 kr. Då verkar hela raden för Intäkter och nettoomsättning försvinna i årsredovisningen?
Förra året såg det i alla fall ut såhär?
Är det en inställning som jag har missat att göra?
Hej @IEJPAJ
Det är fullt rimligt att det står 0 kr för intäkter 2024 om bolaget inte haft någon omsättning det året. Däremot, om det fanns intäkter (nettoomsättning) under 2023 så borde de normalt visas i jämförelsekolumnen i årsredovisningen, förutsatt att uppgifterna från bokslut och skatt för 2023 också har använts.
Om de inte syns kan en möjlig förklaring vara att uppgifterna för räkenskapsåret 2023 inte har lästs in i funktionen Spiris Skatt & Bokslut, och då finns det inget underlag för programmet att visa i jämförelseåret.
Mer än så är svårt att felsöka via forumet. Du är varmt välkommen att ringa vår support på 0470‑70 60 00 så kan vi titta på det tillsammans.
Hej,
tack för svar. Problemet är att raden för nettoomsättning är helt borta, jag skulle vilja att den visar 0 kr i omsättning. Jag kontaktar supporten.
Har du ställt in att 0 ska visas i stället för streck när saldot är noll? Om inte, testa att göra den inställningen.
Tack! Det var ett bra förslag men hjälpte inte, så jag ringer nog supporten imorgon.
Copyright 2026 Visma Spiris AB. All rights reserved.