Innan ni blev Spiris och uppdaterade layout på Byråstöd så kunde man trycka uppe i vänster hörn och en dropdown kom fram där man kunde komma till sina egna program som ex eekonomi eller lön anställd.
Detta funkar inte längre efter er uppdatering och efter ni blivit Spiris utan man blir utkastad till "Hem".
Har man nyligen vart inne och jobbat hos en kund i deras eekonomi så hamnar man på kundens "Hem" och inte sin egna.
Vad är er tanke med detta, ska det vara så eller har ni missat detta?
Tycker det är en viktig funktion som behöver finnas på plats för nu måste man hela tiden återgå och ändra företag för att sedan kunna välja det man behöver/skall jobba med.
Hej!
Tack för att ni hör av er och ger oss feedback!
Vi har bestämt oss för att ta bort dropdown-menyn där du som byrå kunde välja dina egna program för att få en enhetlig navigation mellan våra olika funktioner. Självklart vill vi att ni ska känna att det är smidigt att även i fortsättningen navigera mellan olika tjänster så vi tar era synpunkter med oss.
Med vänlig hälsning,
Jenna
Menar ni på fullt allvar att ni medvetet tog bort denna funktion och dessutom gör så att man blir utloggad från sin byrå när man går in på en kund?
Tycker att Byråstöd/Advisor varit ett lättarbetat verktyg men just nu verkar ni mest jobba på att göra era kunder missnöjda, men vi byråer kanske inte är så viktiga kunder!
/Jens
Hej
Inte en bra lösning och beslut från er anser jag tyvärr, speciellt inte när man även blir utloggad från sitt egna användarkonto så fort man går in på en kund.
Med detta så har ni skapat en massa mer jobb för oss som jobbar i byråstöd och klick för att komma till sina egna program.
Hej Jocke!
Jag förstår, och jag tar med mig din feedback. Jättebra att du skrev!
Med vänlig hälsning,
Jenna
Hejsan, Jenna!
Det är fint att du tar med dig denna feedback till programmakarna.
Vad jag också vill att de ska veta är, att innan man beslutar sig för att ta bort funktionalitet, så bör man höra med kunderna först, de vana användarna (de som jobbar professionellt med bokföring och redovisning). eEkonomi & Co är så hårdkodat i sig, så att ytterligare begränsa oss vana användare blir lite för mycket för oss. Vi har i de stationära programmen fått åtnjuta superb flexibilitet och mångfald av smarta funktioner, men har nu mer eller mindre tvingats in i programvaror med begränsad funktionalitet och låsningar på olika håll. Vi redovisningsbyråer behöver inte låsningar överallt för att "vi inte ska göra fel" för vi kan det här och behöver snabba på vårt arbete för att kunna ta in nya kunder. När vi måste gå omvägar på grund av borttagna funktioner och låsningar här och var, kan vi inte effektivt ta hand om kundernas behov. Vi kan inte ta betalt av våra kunder för att vi måste gå omvägar vi inte behövt gå tidigare. Det betyder att lönsamheten för oss går ner, istället för åt andra hållet. Det känns trist.
Mvh Lena
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.