Hej,
Finns det möjlighet att få periodiseringar gjorda utifrån kund- och leverantörsfakturor att hamna på egen verifikationsserie (istället för serie A)?
Gissar att Visma behöver lägga upp periodiseringar som en standardserie, eller är det något jag missat?
//Jens
Ja, det går jättebra om du har PRO-varianten av tidigare eEkonomi. Tror det funkar i Smart-varianten också men jag har för mig att det fanns en begränsning på att lägga till egna serier; man kunde lägga till enbart tre nya. Men jag kan komma ihåg fel.
Du går till Inställningar -> Företagsinställningar och väljer fliken Bokföringsuppgifter. Till höger hittar du verifikationsserierna. SÅ här ser mina ut:
Lycka till, Lena
Hej,
Problemet är inte att lägga upp verifikationsserier utan att de egna verifikationsserierna bara funkar för manuella verifikationer men inte när man gör periodiseringen från en kund- eller leverantörsfaktura.
/Jens
Du har rätt. Det fungerar inte.
Det måste vara ett programfel eller så tror ingen att vi vill ha det så,
Vi får höra vad Visma själva säger, är jag rädd.
Mvh Lena
PS!
Snälla Spiris/Visma - köp in Visma Administration till era utvecklare och se till att de lär sig hur periodiseringarna ska fungera med verifikationsserier och kopiera funktionen till eEkonomi. DS
Hej på er!
Jag vill bara inflika att det är en begränsning – det finns ingen specifik serie för periodiseringar, utan de hamnar på den som är vald under Övrigt.
Hej Tinna,
Tack för återkopplingen. När räknar ni med att denna begränsning kommer att vara åtgärdad?
/J
Hej @Ekebacks
I nuläget har vi ingen tidsplan för om eller när den här begränsningen åtgärdas. Om du inte redan gjort det får du gärna lämna ett önskemål via “Feedback och funktioner” längst ned till vänster när du är inloggad.
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.