Hej,
Jag undrar om någon kan hjälpa mig med vilken behörighet jag ska välja på kunder som ska fakturera själva i Spiris men ej komma åt bokföringen och samtidigt kunna välja projekt på kundfakturor?
Själva projekten skapar dem i sitt projektsystem och importeras till Spiris.
Jag upplevde att när kunden inte hade behörighet till bokföringsdelen så funkade det inte för dem att lägga till projekt vid skapande av kundfakturor, någon som vet något om detta? 🙂
Tack på förhand!
Det är väl mer version av Spiris än behörigheten. Versionen Fakturering bör räcka.
Hej,
Eftersom kunden ska fakturera endast så tycker jag med den versionen bör räcka, men kunden hade då inte behörighet att ange projekt på fakturorna.
Nu var ju detta ett tag sedan så kan ju vara ändrat nu dock.
Jag lade detta förslag till Visma nu:
Man bör kunna koppla kunder till specifika projekt inne i kundregistret, så att projektet visas med automatik inne i faktureringsdelen när faktura ska skickas.
Det skall också vara valbart för alla att kunna ta bort projektet ifall något faktureras utanför, d v s även om en byrås kund enbart har upplägget fakturering skall kunden kunna ändra detta.
Mvh Lena
Tack för hjälpen! 😊
Jag tycker att dem kunder som har Spiris Fakturering ska kunna välja projekt när dem skapar en kundfaktura. En del kunder fakturerar ju samma kund massa olika projekt varje vecka 🙂
Precis!
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.