Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

SBJ111
MEDLEM

Ändra ingående balans

Hej, 

Jag skulle verkligen behöva ändra siffror i en ingående balans för att allt ska bli rätt i bokföringen men det går endast att ändra ingående balans för de allra första räkenskapsåret och de vill jag inte göra. Finns det nåt sätt man kan lösa det på ändå?

3 SVAR 3
Joachim E
MODERATOR

Hej

Enda sättet är att bokföra om saldona på kontona. Hur är svårt att svara på utan att veta vad och varför de måste ändras.

/Joachim

Förstår, tack. 

Jag har ändrat så alla belopp ska stämma på kontona förutom OBS konto som är väldigt högt och vet inte hur jag ska kunna korrigera det för behöver väl ha ett motkonto liksom? Jag har ju använt OBS kontot som ett motkonto när ja korrigerat så hur ska jag lyckas lösa det så de stämmer också?

Hej

OBS kontot får man inte ha något saldo på vid årsskifet utan det måste ha nollats och de frågetecken som man lagt på OBS kontot skulle ha bokförts om till vad det var för kostnad alternativt intäkt innan bokslutet påbörjades.

Då jag inte vet vad ni har bokfört på OBS kontot så kan jag inte ge dig ett generellt svar på detta mer än att det skall bokföras om till ett kostnad eller intäktskonto. Vilket då kommer påverka resultatet i året som avslutas.

/joachim