Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

CW1025
UTFORSKARE

Betalat för mycket på leverantörsfaktura - återbetalningen hamnat på privat konto

Hej!

Jag skickade svar i en gammal tråd men startar även en ny så den inte kommer bort. 

Hade en faktura på 1549 kr men råkade betala in 1559 kr (med mitt företagskonto, fakturan var från Klarna). Jag har följt instruktionerna ur detta inlägg från 2023 hur jag ska hantera en faktura där jag råkat betala in för mycket https://forum.spiris.se/t5/Fragor-om-bokforing/Betalat-in-for-mycket-pa-en-leverantorsfaktura/m-p/25... och bokförde in de resterande 10 kr på 1684 - Kortfristiga fordringar hos leverantörer under debet som beskrivet i tråden. 

Däremot har leverantören betalat tillbaka summan till mitt privata konto, där företaget/leverantören gjort en återbetalning genom Klarna men till mitt privata bankkonto. Hur bokför jag bort 1684 - Kortfristiga fordringar hos leverantörer på bästa sätt i den här situationen? Behöver jag först föra över 10 kr på företagskontot och sedan bokföra mot 1684 (isåfall hur) eller kan jag bara bokföra in att de kommit på mitt privata konto som ett uttag? Tacksam för hjälp 🙂

1 SVAR 1
CW1025
UTFORSKARE

Såg ditt svar Joachim i den gamla tråden - så du behöver inte svara här igen 🙂