Hejsan! Jag säljer digitala produkter via Shopify till privatpersoner över hela världen. Shopify gör en utbetalning till min bank en gång i veckan, dvs en klumpsumma av den veckans sammanlagda försäljning. Jag har all info jag behöver på Shopify (antal produkter, köp från länder med moms osv). Jag har laddat ner ett kontoutdrag från min bank och lagt in under "kassa och bankhändelser", där jag nu kan trycka "matcha". Men jag förstår inte hur jag ska bokföra varje enskild försäljning mot denna sammanlagda försäljnings-summa. Ska jag manuellt mata in varje kundköp som en enskild verifikation under "verifikationer" och sedan matcha detta mot den sammanlagda bankhändelsen? Hur gör jag detta isåfall?
Jag kan ladda ner en CSV-fil från Shopify, men jag ser inte vart jag skulle kunna mata in den för att få ut separata verifikationer, och sedan matcha dem med en enskild bankhändelse.
Jag har inte ännu skaffat den automatiska kopplingen (planerar att göra det), men jag måste ändå manuellt bokföra allt som köpts innan jag skaffar den kopplingen.
Jag tackar så hemskt mycket på förhand, jag lyckas verkligen inte lista ut detta själv... 🙂
/Rasmus