Hejsan,
Jag har fåt ett beslut från kronofogden om löneutmätning för en anställd för en av mina kunder.
Det finns bankkopplingar och löneökning har blivit rätt då har lagt till löne ärter som det ska och det kom på lönespecifikationen och beloppet betalades enligt beslutet mindre på medarbetarnas neto lönen.
Därefter måste företaget betala manuellt samma belopp som står i beslutet för löneutmätning för anställden med ocr på angivna BG nummret.
Tyvärr detta måste göras manuellt varje månad p.g.a. Kronofogden har ingen bankkonto förutom BG nummer och banken kan inte lämna automatiska betalningar varje månad till ett annat beslut från kronofogden.
Iallafall det har blivit betald manuellt nu och har bank kvittensen mot kronofogden samt ocr nummer och anställdes personnummer på utbetalningen, hur ska jag bokföra detta nu?
Kan någon hjälpa med detta?
Tack snälla.
Med vänlig hälsning,
Ervis
Löst! Gå till lösning.
Hej
jag förmodar att det i lönekörningen har bokförts upp en skuld på konto 2750 utmätning i lön?
Du skall sedan boköra inbetalnigen till kronofogdemyndigheten mot konto 2750 för att reglera skulden som uppstått vid lönekörningen.
/Joachim
Hej,
Ja det stämmer helt. 2750 var öppet med samma belopp.
Tack för hjälpen.
Med vänlig hälsning,
Ervis
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.