Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

David Samuelson
UTFORSKARE

Bokföra manuellt betald faktura med påminnelseavgift

Hejsan,

 

Missade att betala en faktura och fick då en ny med påminnelseavgift. 

 

Jag gick in på mitt företagsbankkonto och betalade fakturan "manuellt" på en gång.

 

Nu har jag då en bankhändelse på -800 kr som jag behöver boka av.

 

Screenshot 2025-11-25 at 19.59.31.png

 

Såhär ser fakturaspecen ut. Hur ska jag bokföra? Ser ju ingenting om moms, däremot påminnelseavgift och ränta som jag behöver hjälp med att förstå hur jag ska redovisa.

 

Mvh
David

1 SVAR 1
LW -60
CHAMPION

Hejsan!

 

Du missade en betalning och sedan fick du en påminnelse du betalade efter (du kan inte ha fått ytterligare en faktura).

  • Vad hände med den ursprungliga fakturan?

 

Mvh Lena