Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Perjohn
MEDLEM

Har två frågor ang bokföring

Fråga 1

Jag har bank koppling till min bank och lån på en annan bank som drar en summa på autogiro varje dag och får en månads rapport som bokförings material. Hur bokför jag dom dagliga konto händelser så att månads rapporten blir som verifikat? Kan inte klumpa ihop alla dagliga uttag för att det är olika datum.

Fråga 2

Har en z-rapport där dags summan är säg 1900kr var av 500kr är swish och 1400kr kortbetald problemet är att det är olika datum när pengar kommer in i kontot swish kommer in direkt medans kort betalingar kommer in nästkommande bankdag. Hur bokför jag så att det blir rätt?

2 SVAR 2

Bankkoppling i programmet till din bank

Lån i annan bank dras med automatik

• Du skriver att det här lånet dras varje dag på autogiro, vilket låter underligt. Stämmer det verkligen, underlig bank i så fall...

Du får en månadsrapport som du ska bokföra efter.

• Du skriver sedan att du inte kan klumpa ihop alla dagliga uttag för att det är olika datum. Ärligt talat, jag förstår ingenting. Ett dagligt uttag kan ju inte ha olika datum samma dag.

Fråga 2: du bokför på det datum pengarna kom in på ditt konto, inget annat.

Mvh Lena

Ja banken drar en summa varje bankdag för amortering typ 428kr om dagen så det blir ungefär 20 dragningar i månaden och bara en månads rapport för autogiro så hur får jag in alla bank händelser när jag endast har månads rapporten som underlag?

2: Säg att jag gör Z-rapporten på en fredag 12/1 och har sålt för 1900kr tagit emot en swish betalning på 500kr som kommer in direkt på kontot den 12/1 och 1400kr som kommer komma in på måndag 15/1 så det blir två olika bank händelser med olika datum så jag kan inte matcha två olika händelser med bildunderlaget (z-rapporten)

Hoppas att du förstår mig bättre nu