Hej,
jag är kassör och gör bokföring för året 2025 åt en ideell förening. Vill lägga in ingående balans från 2024 som gjordes av tidigare kassör endast bokfört på papper. Blir osäker när jag går in på Redigera bokföringsår och ska lägga in ingående balanser om det är på året 2024 eller 2025 jag ska lägga in uppgifterna
Tacksam för svar
Mvh
Cecilia
Solved! Go to Solution.
Du ska lägga in siffror för 2025.
Till din hjälp har du balansrapport på papper.
Det du behöver göra är att lägga upp år 2025, ta de utgående balanserna från pappersbalansrapporten från 2024 och mata in dem som ingående balanser för 2025.
Utgående balanserar första året ger de ingående balanserar året därpå.
Mvh, Lena
Ok, tack för snabbt svar! Tror det är så jag gjort. Jag la in all bokföring för 2025 så det är klart. Gick sedan på Inställningar - Räkenskapsår - 2025 och skrev in det som finns på papper för 2024 o sparar men kan inte se det när jag kör ut preliminär balans o resultatrapport. Det står högst upp; Period fg år Perioden föregående år finns inte
Ok, tack för snabbt svar! Tror det är så jag gjort. Jag la in all bokföring för 2025 så det är klart. Gick sedan på Inställningar - Räkenskapsår - 2025 och skrev in det som finns på papper för 2024 o sparar men kan inte se det när jag kör ut preliminär balans o resultatrapport. Det står högst upp; Period fg år Perioden föregående år finns inte
Period fg år är tom för att du inte har 2024 inmatade, vilket du inte ska behöva heller.
När du lade in de i gående balanserna 2025, gjorde du det under "ingående balanser". De borde synas i balansräkningen.
Hej igen,
skrev nyss fråga om ingående balans för 2024 men tryckte fel så det såg ut som om jag löst problemet. Tyvärr inte; Har gjort det som skrevs i svaret men undrar fortfarande
Tacksam för svar igen
Mvh
Cecilia
Copyright 2026 Visma Spcs. All rights reserved.