Hej
Någonstans gör jag förmodligen fel men upptäcker det inte.
Skapar konteringsmall Leverantörsfaktura:
Testar:
Ser rätt ut men när jag använder mallen blir resultatet följande i Leverantörsfakturor:
Kan jag väl leva med men i översikten ser det ut så här:
I Leverantörsfakturajournalen redovisas ingen moms men i Verifikationer är Leverantörsfakturajournalen korrekt.
Löst! Gå till lösning.
Hejsan!
Om jag inte kommer ihåg riktigt fel nu, finns det en momsknapp ovanför den översta rutan vi ser här som behöver ett kryss. Den ska du använda istället för att manuellt lägga momsen på en konteringsrad.
Mvh Lena
Hej Lena
Hur i helskotta kunde jag missa detta. 😧
1000 tack för hjälpen. Nu är man glad igen! 😀
Så skönt att du är glad igen.
Jag har arbetat i Admin från slutet av -80 tills för en fem år sedan och är glad att jag fortfarande kommer ihåg hur det ser ut. Men jag antar att det som man använt sig av dagligen eller det som man lärt sig uppskatta genom åren, det är det man kommer ihåg.
Du anar inte vilka konstiga programvaror det finns därute. En del vänder sig enbart till säljpersonal och har ingen automatik what so ever för bokföring och redovisning. Men sedan finns det också företag som envisas med att göra allt manuellt eller bakvänt trots att automatiken finns. Det finns alla varianter i vår herres hage. Och vad jag vill säga med det är att håll kvar vid Visma Admin! Jag har arbetat i elva olika bokföringsprogram i min dag, men Admin är snabbast, helt klart!
Hör av dig igen om du har något mer!
Mvh Lena
Hej Lena
Hur i helskotta kunde jag missa detta??? 😧
Nu är man glad igen. 😀
Tack för hjälpen!
/Hans
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.