Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

L Pacioli
UTFORSKARE

Kontor: Övriga kostnader vid hyra av kontor

Hej,

 

Vi hyr kontor som betalas på 5011. 

Vi får ibland extra kostnader kopplat till det så som;

  • Hyra att mötesrum - betalas månatligen
  • Kostnader för utskrifter - betalas månatligen
  • Installation av kodlås till vår dörr - engångskostnad (Visma tipsade om 6991 - Övriga externa kostnader, avdragsgilla)

Vi lade i dagsläget detta på 6991 som Visma föreslog men forumet har månne något bättre förslag?

 

Screenshot 2025-11-12 at 18.49.16.pngScreenshot 2025-11-12 at 18.49.52.png

 

Tack så hjärtligt!

1 SVAR 1
Joachim E
MODERATOR

Hej

Hyran av mötesrum hade jag bokfört på konto 5010 lokalkostnader.
Utskrifter bokför du på konto 6991 övriga avdragsgilla kostnader
Installation av kodlås hade jag bokfört som ett lokaltillbehör på konto 5050.

/Joachim