Hej,
jag bedriver skogsbruk och har fått ett fördelningsbelopp som jag ska ta över.
Jag har lagt till N7 samt angivit namnet på överlåtare. Var hittar jag fältet där jag lägger till mitt namn som övertagare?
Någon N6 blankett ser jag inte under Deklarationsbilagor - Lägg till deklarationsbilaga. Hur lägger jag till N6?
Löst! Gå till lösning.
På blankett N7 finns ju ruta för både övertagare och överlåtare - blankett N6 är ingen officiell blankett utan bara en hjälpblankett som finns sedan den tiden man skulle lämna in blankett fukt redovisning av räntefördelning /exp.fond
numera ska du bara ange underlagen på sidan 2 på NE
Värdet som överlåts som jag skriver in på N7 3. Sparat fördelningsbelopp förstår jag att du tycker jag ska slå ihop med redan befintligt fördelningsbelopp på sidan 2 på NE. Vilket fält är det och hur editerar jag det fältet?
Mvh. Andreas
Jag svarade på din fråga om blanketten - sedan får någon som kan skatteprogrammet i detalj svara på din fråga hur du får in detta på blanketterna i skatteprogrammet
Hej @HejaSverige
Fältet Övertagare på N7 hämtas automatiskt från dina grunduppgifter. Du kan kontrollera eller ändra detta under Arbeta med -Grunduppgifter. Det är alltså därför ditt företagsnamn visas där även om du inte själv har fyllt i något på själva N7‑blanketten.
En viktig sak att tänka på är att N7 är en blankett för privatpersoner. Om du har skapat N7 i ett företag kan det därför bli fel uppgifter i fälten. I så fall behöver du i stället lägga upp dig som privatperson och därefter skapa N7‑blanketten via blankettöversikten där.
Om du behöver mer hjälp med hur du gör detta i programmet är du varmt välkommen att kontakta supporten så hjälper vi dig.
Hej, ja jag ser på N7 blanketten att det är ett fält för Överlåtare och ett annat för Övertagare.
Överlåtare kan jag editera under Justera Deklarationsunderlag - Underlag deklarationsbilagor - N7 Fält A Uppgifter om överlåtare m m.
Övertagare fältet ser jag på blanketten men hur editerar jag det fältet? Just nu står mitt företagsnamn där även om jag inte skrivit in det.
Copyright 2026 Visma Spiris AB. All rights reserved.