Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Love68
MEDLEM

OCR/Referens saknas i kontoutdrag/bankhändelser

Fråga till er som kan detta lite bättre...

Jag har nyligen skaffat ett företagskonto hos Northmill. Nu visar det sig att det inte följer med någon OCR- eller Referensinformation från Bankgirot till transaktionen på företagskontot. Detta gör att det till exempel blir svårt att knyta en specifik transaktion/inbetalning om flera kunder betalat samma belopp.

Det går så klart att kolla via Bankgirot men det blir ju enbart en manuell kontroll.

 

Min fråga är därför om detta är normalt och man har samma begränsning hos alla banker?

Tack på förhand!

1 SVAR 1
LW -60
CHAMPION

Erfarenheten jag har är att man klickar på BG-insättningen och får upp avin med betalningsreferensen. Så har det alltid varit. Det är överföringar som visar betalningsinformationen direkt på banken, inte BG-insättningarna.

 

Mvh Lena