Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Det är semestertider i forumet - Har du mer akuta frågor?
Kontakta en redovisningsbyrå.
Sissi73
NY MEDLEM

Öresavrundning

Hej! Jag har ett problem i deklarationen där summeras 65510 kr i öres avrundning i ruta 2.26 i INK2R, alltså programmet gör helt fel och påstår att kassa och bank har 65510 kr mer än sanningen och när jag kollat upp det på hundra olika sätt kom jag fram till att summan kommer från öres avrundning vilket är ej logiskt. Jag fick söka upp konto 3740 och försökte skapa en verifikation mot konto 2099, gjorde två försök en gång som debet och en gång som kredit. Resultatet blev att INK2R punkt 2.26 förändrades inte och varnar fortfarande om att 65510 kr lagts till  i rutan p.g.a öres avrundning samtidigt så har de 65 510 kr försvunnit från konto 3740, men inte från 2.26 i INK2R. Vet inte hur jag kan lösa det?! Är det inställning i programmet?

Det är inte logiskt allt att 65 510 kr är öresavrundning! Jag kunde acceptera hundra kronor men inte över 65 tusen kronor. Det är aktie bolag och använder eekonomi.

Kan ni hjälpa mig?

1 SVAR 1
LW -60
UTFORSKARE

Det här verkar ju jättekonstigt.

• Gå till bokföringsprogrammet
  • Skriv ut en balans- och resultatrapprot utan konton
  • Jämför dessa två med det som visas i deklarationsprogrammet. 

Är det så, att balansrapporten och resultatrapporten ser likadana ut som i deklarationen eller ej?

Du ska nog inte dribbla med att skapa nya verifikat för att ta bort denna öresavrundning.

LW60_0-1751198778870.png

LW60_1-1751198851647.png

Som du ser, ligger hela nettoomsättningen inom spannet 30xx - 37xx, vilket även innefattar öresavrundning.

Om du tittar på din resultaträkning och kikar på alla konton du använder mellan 3xx och 37xx får du summan då till 65 510 kr?

Mvh Lena