Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Vlad__
UTFORSKARE

Visma eEkonomi Deklaration: "Outnyttjat underskott från f.g. år" fylls inte i i ruta 4.14a på INK2S

Hej alla,

Jag har gjort min deklaration i tillvalsmodulen, som alla år, men fick nu backning av Skatteverket, därför att "Outnyttjat underskott från föregående år" inte är ifyllt i ruta 4.14a på blankett INK2S, och därmed räknas det inte heller med i ruta 1.2 på blankett INK2.

Jag tycker att jag har gjort "som vanligt", och jag ser inget uppenbart i flödet där jag har ett val att göra annorlunda. Tidigare år har det blivit rätt. 

Så frågan är varför det blev så, och vad jag gör nu, för att ta fram en ny och korrekt deklaration?

Tacksam för all hjälp jag kan få!

3 SVAR 3
Joachim E
MODERATOR

Hej

Inne i deklaration/årsredovisning lägger du in föregående års underskott under meny valet Beräkna Skatt > övriga skattemässiga justeringar.
Där har du en rad för outnyttjat undersktott från föregående år som du fyller i.

/Joachim

Tackar så mycket, jag ska prova det!

Har jag verkligen gjort så manuellt tidigare år, eller har det tidigare funkat automatiskt att överföra underskott från år till år?

Hej

Det är gjort manuellt även tidigare år de skattemässiga justeringarna som detta är en del av fyller man alltid i manuellt.

/Joachim