Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Konstnären
MEDLEM

omföring av eget kapital

Hej!

Jag har försökt följa mallen för för att "Bokföra föregående års resultat och omföring av kapitalkonton" (enskild firma). Är dock osäker på om det blir rätt, så behöver hjälp med att stämma av ifall det blir rätt? 2025 var mitt andra år som företagare. 

omföring ingående balanser.pngprel.balansrapport.png

3 SVAR 3

Som du ser, ligger kontosaldot i dag 2026 längst till höger på dessa konton. Tanken är att flytta allt till 2010:

LWInBlueAccounting_0-1769515727711.png

• Konto 2019 visar minus, då tar du den summan i debet så 2019 blir nollat
  • Kontona 2013 och 2018, så där tar du dessa summor du ser till höger i kreditkolumnen, så de också blir noll
  • Summan som blir över, diffen,  lägger du på 2010 tillsammans med det som redan ligger där

Mvh Lena

Tack för svar! såg nu att jag skickat in fel bild på mitt bokföringsförslag (hade en bild där jag fyllt i summorna) men nu ska vi se,

Blir osäker när det gäller sista momentet, att lägga över diffen till 2010 tillsammans med det som redan ligger där. Blir det rätt om jag gör så här? annars nollas ju inte diffen? 1utkast omföring av ingående balanser.png

Hejsan!!

Som du ser har nu 2019, 2018 och 2013 blivit noll längst ut till höger och det hela ligger nu istället på 2010 som sig bör. Bra jobbat!

Mvh Lena