Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

JesperB
MEDLEM

tillbaka på momsen

Hej,

Jag har fått tillbaka på momsen från skatteverket som jag skulle sätta in på mitt företags konto men då kommer min fråga och den är mot vilket konto ska man sätta in pengarna mot? 

Alltså jag har fått tillbaka moms från skatteverket som jag nu vill sätta in på mitt företags konto och matcha det så siffrorna stämmer överens med verkligheten. 

// JesperB

1 SVAR 1
LW -60
UTFORSKARE

Skatteverket gör så att momspengar tillbaka först hamnar på skattekontot och det är konto 1630.

Om det är mycket pengar eller om du självmant begärt utbetalning, går pengarna ut från skattekontot och hamnar på företagets bankkonto.

Sedan är frågan ifall momsen mellanlandade (från 2650 (1650) till 1630) eller om momsen fortfarande ligger kvar på 2650 (1650).

I normala fall, kommer pengarna gå ut från skattekontot 1630 och landa på 1930. Kredit 1630 / Debet 1930.

Jag vet inte hur du stämt av skattekontot, var momsen ligger som en tillgång. Kontrollera det. När pengarna kommer in på 1930, får du kika var momsen ligger (i debet)  och använda det kontot som motkonto.

Mvh Lena