Hej
har 5-6 lönearter som ligger fel - de ska vara semestergrundande rörlig lön. När jag klickar in det o sparar på en löneart säger den att den ska räkna om låsta lönekörningar. Vill ju ändra på alla innan det räknas om eftersom det tar så fruktansvärt lång tid för varje. Går det inte att göra alla ändringar på en gång o sedan räkna om de låsta lönekörningarna?
Hej @Mia2025!
Förstår helt att du vill slippa att den räknar om flera gånger, men tyvärr går det inte att göra alla ändringar på en gång och sedan köra om allt i ett svep. Systemet räknar om direkt när man sparar ändringen på en löneart.
Jag vet att det är lite tidskrävande – önskar jag hade ett smidigare svar till dig!
Har du fler funderingar är du varmt välkommen tillbaka.
Jag önskar dig en fin fredag.
/Ebba
Vad gör man när löneprogrammet "not responding" när man ändrar en löneart o programmet ska räkna om de låsta lönekörningarna?
Det var en bra fråga. Låser sig programmet helt då? Jag hade testat att låta den stå och tugga en stund. Märker du att den slutar svara helt kan du prova att starta om datorn/servern och köra om på nytt. Hjälper inte det så är det bäst om du ringer in till oss på 0470-706 000 så hjälper vi gärna till.
Jag håller tummarna att det går smidigt. Lycka till!
/Ebba
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.