Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Anställd saknas i Collectum-filen

Jag har en tjänsteman som helt plötsligt inte längre finns med i filen som ska rapporteras till Collectum. Han har i Visma 600 samma inställningar som alla andra med ITP2. Nu har jag fått lägga in lön manuellt i Collectum, (sedan maj 2023) men det ska ju inte behövas. Hur kan det komma sig?

5 SVAR 5
Suslun
UTFORSKARE

Kanske lite dumt men min första tanke var ifall personen "faller utanför" åldersspannet?

Bra fråga. Han är född 1963 så inte än på ett par år va?

Suslun
UTFORSKARE

Nä, ordinarie pensionsålder för ITP2 är 65 år - så det var ingen hjälp

Men tack ändå! Jag tycker det är så märkligt att han helt plötsligt bara inte finns i rapporten i Visma. Jag har inte tänkt på det för jag har inte heller fått några indikationer på att det är en person för lite i filen mot antal tjänstemän som finns registrerat på Collectum, man tycker ju att jag borde fått ett fel i rapporten, att en person saknas, men det får jag inte så det var av en tillfällighet som jag insåg att han inte stod med i rapporten i Visma.

Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Annika Tysslinge 

Bra tanke av dig @Suslun. Det enda jag kan komma på är om det är något antingen med använda lönearter som inte har en markering inne på lönearten - fliken 2 eller om det är någon bock i Personalhistoriken som stökar till det. 

Gör så att du slår en signal till supporten så får vi felsöka och uppdatera gärna oss i forumet på hur lösningen såg ut. 

Välkommen att kontakta supporten