Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

TFranke
MEDLEM

Bokslut och löneskuld

Hej på er!

Jag sitter med det sista på bokslutet och behöver hjälp med att ta fram en rapport med löneskuld/komptimmar/arbetstidstimmar.

Komptimmar hittar jag per anställd men arbetstidstimmar(liknade ATF) de hitintills tjänat ihop från 250401 till 251231 och värdet av dessa. Kan man få ut detta? De får nya timmar till sitt saldo 1 april varje år. 

Tack på förhand!!

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @TFranke 

Om tanken är att få fram arbetade timmar per anställd för en viss period, till exempel 2025‑04‑01 till 2025‑12‑31 kan du använda rapporten Ackumulatorlista.

Gör så här:

1. Gå till Rapporter Ackumulatorlista
  2. Välj aktuell period (250401–251231)
  3. Välj ackumulatorn ”Arbetad tid i timmar
  4. Ta ut rapporten per anställd

Rapporten visar hur många arbetstidstimmar som har registrerats under perioden.

Tänka på:

• Ackumulatorlistan visar antal timmar, men inte värdet i kronor.
  • Om arbetstidstimmarna (t.ex. ATF) tilldelas som ett saldo den 1 april varje år och inte tjänas in löpande via lönetransaktioner, kan de inte räknas fram bakåt automatiskt som intjänade timmar i systemet.
  • För att få ett värde i kronor behöver detta i så fall räknas fram manuellt utifrån timlön eller aktuellt timvärde, alternativt genom att kontrollera om det finns en separat löneart eller ackumulator som bokför värdet.

Komptimmar går däremot att följa per anställd via respektive saldo eller rapport.

Hoppas detta hjälper!