Hej!
Vårt företag har blivit sålt till ett annat bolag. Det bolaget har Hogia så jag undrar hur man får över informationen från Spiris till Hogia!?
Hej @Pernilla Krüger
Det finns ingen funktion för att exportera eller flytta över information direkt från Visma Lön 600 till Hogia Lön.
Det jag tror att du har störst nytta av att ta fram är följande:
Semesterskuldlistan
Gå till Utskrifter – Semester – Semesterskuldlista.
Denna används som underlag för semestervärden och skulder som ska läggas upp i Hogia.
Personalkortet
Gå till Utskrifter – Personal – Personalkort.
Här får du uppgifter om anställningar, löner, skattetabeller, semestervillkor m.m.
Ett tips är att du stämmer av med Hogia Support exakt vilka uppgifter de behöver för att uppstarten ska bli så bra som möjligt särskilt kring semester, ackumulatorer och historik.
Ha en fin dag!
Vilka lönesystem t ex fungerar att "konvertera från annat löneprogram" under skapa nytt företag? Alltså från ett annat lönesystem till visma lön 600. såg att ursprungsfrågan nu gällde tvärtom 🙂
Hej @Lisa_Boiardt_
Du kan konvertera från flera olika lönesystem till Visma Lön 600. Vi hjälper till med konverteringar från bland annat Fortnox, Hogia, BL, Briljant, Crona, Edison, Fröbergs, FDT Lön, Swinx och Kontek.
Själva konverteringshjälpen är kostnadsfri. Du kontaktar oss via flytthjalp@spiris.se så får du vidare instruktioner och hjälp med processen. När konverteringen är klar går du in under Skapa nytt företag i Visma Lön 600 och väljer Konvertera från annat löneprogram. Det gör att företaget läggs upp med den konverterade informationen.
Välkommen!
Hej!
Tack så mycket! Då vet jag lite mer.
Copyright 2026 Visma Spiris AB. All rights reserved.