Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Susanna1
MEDLEM

Få bort Intjänad arbetstidskonto på semesterskuldlista

Hej,

Våra anställda har arbetstidskonto. Detta räknas manuellt utanför löneprogrammet, Visma lön 600 och läggs in. För ett tag sedan testade jag att använda mig av det automatiska i programmet. Jag gjorde beräkningar för att jämföra med det jag räknat fram manuellt, med målsättningen att kunna använda den funktionen och minska manuell hantering, vilket jag inte börjat med än. Nu när jag tar fram semesterskuldlista där jag kryssat i att jag även vill ha med Arbetstidsförkortning/Arbetstidskonto får jag med en rad som heter "Intjänad Arbetstidskonto". Hur gör jag för att få bort den raden? Vill ha kvar informationen om kvarvarande arbetstidskonto.

Vänligen

Susanna

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Susanna1 

Jag förstår att du bara ville testa och nu ligger det intjänade värden kvar som du vill få bort. Funderar på om du skulle kunna prova att backa avsättningen som du gjorde som test. Exakt hur det görs kan du läsa om i hjälpavsnittet Backa avsättningen för arbetstidskonto/arbetstidsförkortning 

Innan du gör något rekommenderar jag att du tar en säkerhetskopia via Arkiv Säkerhetskopiering Ny säkerhetskopia.

Det är jättebra att du försöker minska manuella moment och testar dig fram i programmet. Ett tips är att göra tester i Övningsbolaget, som du hittar under Arkiv Öppna företag. Då påverkas inte ditt skarpa bolag.

Om det inte fungerar att backa avsättningen kan du kontakta supporten på 0470-70 60 00.

Återkom gärna här i tråden och berätta hur det gick så jag vet att allt löste sig.

Ha en fin dag!