Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Koppla anställd till avtal i Anställd

Vi använder Lön 600 och de anställda tidsregistrerar i Anställd-appen, men vi har problem att få till inställningarna så att de anställda kan registrera övertid. Vi har kollektivavtal med Teknikföretagen och Unionen för tjänstemän, men det avtalet går ju inte att välja i Lön 600, så vi har lagt Ej specificerat. I Anställda kan man välja avtal Tjänsteman men sedan kan jag inte koppla de anställde eftersom det är olika avtal i Anställd och Lön. Fattar inte vad som är fel eller hur jag ska göra. Kan man ladda ner fler kollektivavtal i löneprogrammet eller hur får man till tjänstemannaavtalet? 

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Gunilla Nilsson 

Det går tyvärr inte att ladda ner fler kollektivavtal till Lön 600. Däremot kan ni använda avtalstypen Tjänsteman i Anställd och kopiera den inställningen till de anställda där, så att de kan registrera till exempel övertid.

Eftersom det kan bli lite klurigt när avtalen skiljer sig mellan Lön och Anställd rekommenderar vi att du kontaktar vår support. En kollega kan då gå igenom inställningarna tillsammans med dig och vid behov koppla upp sig mot din skärm för att hjälpa dig få allt rätt inställt.

Du är varmt välkommen att höra av dig till supporten på 0470-70 60 00.