Jag försöker skapa ett arbetsgivarintyg på hela anställningsperioden från 160101 tills idag men får ett felmeddelande som säger "Company ftg760497 not found." Jag har kunnat göra intyg tidigare.
Hej @FredrikLundgren
Detta känner jag inte igen alls men jag lyckades rota fram ett äldre ärende och där hade supporten löst det genom att logga in på arbetsgivarintyg.nu - kopierat både API-nyckel och Arbetsgivar-ID och sedan klistrat in dem i programmet under Inställningar - Löneinställningar - Fliken Löner och utbetalning - Integration med Arbetsgivarintyg.nu. Efter den lilla fixen hade det funkat att skapa ett nytt arbetsgivarintyg. Testa det - antingen själv eller ihop med supporten som du når på 0470-70 60 00.
/Tinna
Ok, det var en annan nyckel mot tidigare men fick samma felmeddelande ändå. Testade även att bara ta en period på 13 månader men det vart samma.
Uppdatering, jag la in det en gång till (fråga mig inte varför) och då funkade det.
Hej @FredrikLundgren
Knepigt men huvudsaken är att du löste det. Bra jobbat och tack för uppdateringen.
/Tinna
Copyright 2026 Visma Spiris AB. All rights reserved.