Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Ahussfelt
MEDLEM

Import av anställda

Hej, 

Kan man importera uppgifter om anställda från ett annat lönesystem om man vill byta till Visma lön 600. Vilket format skulle i så fall fungera?

Hälsningar

Anna

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Ahussfelt 

Ja, det går bra att få hjälp med att föra över uppgifter om anställda från ett annat lönesystem till Visma Lön 600. Importen görs inte via en egen fil som du laddar upp själv, utan via vår konverteringstjänst, som är helt kostnadsfri.

Du anmäler ditt behov genom att fylla i formuläret här:

När formuläret är inskickat skapas ett ärende hos oss och du får sedan information om vilka uppgifter och vilket underlag vi behöver från ditt nuvarande lönesystem.

Ha en fin dag! 

Ahussfelt
MEDLEM

Vi är igång och har importerat de befintliga anställda vid flytten. Men kan jag inte importera nyanställda i samma filformat löpande under året? Det här är en kund som får in mellan 15-30 nya arbetare varje månad, det blir ju jäkligt mycket jobb om allt ska registreras manuellt...
Hälsningar Anna

Hej @Ahussfelt 

Jag förstår att det känns tungt med den volymen. Tyvärr finns det ingen funktion i Visma Lön 600 för att löpande importera nyanställda via fil. Konverteringstjänsten vi använde vid flytten är just en engångsinsats i samband med systembyte.

Så som det ser ut nu behöver nyanställda läggas upp manuellt i programmet. Ett tips är att använda funktionen för att kopiera en befintlig anställd som mall - det kan spara en del tid om många har liknande upplägg med avtal, lönearter och liknande.

Ha en fin dag!