Hej!
Jag har ett problem med import av rapporter från Resor & Utlägg till Spiris Lön. När jag godkänner rapporter och skickar iväg dem dyker de inte upp i lönekörningen.
Lönekörningen jag håller på med nu gäller Februari 2026, och utläggen jag försöker få med i denna löenkörning gäller milersättningar från Januari och friskvårdsbidrag från Februari.
Jag lyckades få in milersättningarna i lönekörningen en gång. Men när jag sedan försökte få med utlägget för friskvårdsbidraget på samma lönekörning slutade integrationen att fungera.
Jag har testat följande:
Efter att ha skickat in cirka 30st rapporter utan framgång känns det lönlöst att fortsätta försöka lösa problemet på egen hand.
Gör jag något fel?
Alla inställningar ser korrekta ut i både Resor & Utlägg samt Visma eAccounting. Har läst igenom den skrivna dokumentation som finns ett par gånger, och följt alla steg för att få integrationen att lira.
Har det att göra med att jag redan importerat en rapport för denna lönekörning, och därmed säger integrationen nej till ytterliggare importer?
Löst! Gå till lösning.
Hej @JohanL
Börja med att kontrollera att den lönekörning du arbetar med är av typen Ordinarie lön. Det är endast ordinarie lönekörningar som kan ta emot importer från Resor & Utlägg.
Om lönekörningen är korrekt inställd och rapporten ändå inte dyker upp, trots att du redan har testat alla steg du beskriver, behöver detta felsökas tillsammans med supporten. Den här typen av är svåra att reda ut via forumet.
Du är välkommen att kontakta supporten på 0470-70 60 00.
Hej Tinna,
Tack för ditt snabba svar!
Det är ordinarie lönekörningar som jag har suttit och förösökt importera rapporterna till. Testade även med en extra utbetalning, men som du säger finns inte funktionaliteten för den typ av lönekörning.
Jag får försöka hitta en tidpunkt där jag kan höra av mig till supporten. Chansade på att jag skulle hitta en lösning i forumet då jag har svårt att kontakta supporten eftersom öppettiderna är under min arbetstid hos kund.
Mvh
Johan
Copyright 2026 Visma Spiris AB. All rights reserved.