Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Stephanie
MEDLEM

Lön anställd

Hej,

Jag undrar om man kan starta en lönekörning utan att importera från visma anställd och sedan när allt är klarmarkerat i visma anställd då importera till löneprogrammet? 

Det hade varit skönt att i väntan på klarmarkering kunna lägga in tex, utlägg. 

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Stephanie 

Tack för din fråga. 

Ja, du kan påbörja en lönekörning och importera registreringar från Anställd i efterhand. Du väljer själv när du gör importen. Läs mer i hjälpavsnittet När ska jag importera registreringar från Anställd?

Ha en fin dag!

Stephanie
MEDLEM

Hej,

jag har lön 600 och kan inte hitta dessa inställningar där. Jag vill kunna starta en lönekörning utan att importera från anställd. Eftersom det ibland kan ta lite tid för de som attesterar och jag vill kunna lägga in lite kvitton i förväg.

Hej @Stephanie 

Tack för ditt förtydligande med vilket program du använder. 

Om det gäller utlägg kan du registrera detta i Kalendariet i Visma Lön. Tänk då på att lägga det inom avvikelseperioden, så att det följer med på lönekörningen.

Om du istället vill registrera utlägget med ett datum som ligger inom löneperioden, behöver du vänta och lägga in det direkt på lönekörningen när den skapas.

Det är också viktigt att inte skapa en ordinarie lönekörning innan perioden är klarmarkerad eller attesterad. Om du gör det låses perioden, och då förs inga uppgifter över från Anställd.