- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
Lönerevision och föräldraledig
Jag har två anställda som är föräldralediga och har varit sedan 2024. Nu kom lönerevisionen och den nya lönen ska då gälla från 1/1-2025. I min värld får de då höjning i januari med den nya lönen men avdrag för december och den gamla lönen men Visma 600 tar inte ens med januari i retrokörningen.
Varför gör den så?
- Välj din produkt:
-
Lön 600
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Hej @Lotta8082
Det är svårt att avgöra exakt varför du upplever detta problem genom forumet. Det kan bero på flera faktorer, såsom vilken löneperiod du har valt eller vilka inställningar som är gjorda för den retroaktiva löneberäkningen i Visma 600. För att kunna ge dig ett korrekt och rättvist svar, behöver vi undersöka ditt program och dina specifika inställningar mer ingående.
Välkommen att kontakta supporten så hjälper vi dig gärna
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Det som är konstigt är att januari är med i retrokörningen på alla andra utom de två som är föräldralediga. Hade ny lön på ca 10 personer och alla ligger med i samma retrokörning. Vi hade en diskussion här där min kollega menade att de inte skulle ha något utbetalt då de varit helt lediga under perioden medan jag hävdar att ökningen gäller från januari men att avdraget från december ska vara på den gamla lönen.
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Markera
- Skriv ut
Hej @Lotta8082
Kolla upp det med ert fackliga avtal så allt blir korrekt hanterat. Sen ringer du vår support så tittar vi på det tillsammans.
/Tinna