Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 
Senaste inlägg

Hej Johanna,Ja, och det stämmer, jag får reglera de 0,58 timmen mot ATF.Tack för all hjälp!Lena
Hej @Fd medlem Välkommen som ny forummedlem 🙂 Är det endast en person som det blir så för? I så fall rekommendrar jag att du går in under Personal - Anställda - Välj Anställd - Knappen Personalhistorik (högt upp) - Vid fält välj Personalkategori. Nu visas de ev. ändringar som har skett gällande den anställda och du kan välja vilka inställningar som Visma Lön 300/600 ska ta hänsyn till genom att ta bort bocken för de som inte är relevanta. Om inte detta hjälper behöver du kontakta supporten så ni får felsöka tillsammans. /Tinna
Hej @Fd medlem! I hjälpavsnittet Registrera frånvaro med snabbvalet Övrig frånvaro så visar vi hur du arbetar med bla. tjänstledighet. Längre ner i artikeln så hittar du även ett exempel på hur du gör. Jag tänker att detta borde kunna hjälp dig, men har du några ytterligare frågor är du självklart välkommen att återkomma så hjälper vi dig! Önskar dig en fin måndag 🙂 /Tinne
Hej @ullabritt Jag ska försöka hjälpa dig att få ordning på den generella semesterbiten och det vi vanligen tipsar om när våra kunder ska slå ihop två bolag. Inställningarna för semester gör du inne på den anställda - Fliken Semester. Här lägger du in eventuellt betalda dagar som den anställde har kvar att ta ut under aktuellt semester år. Det finns en knapp som heter Visa sparade dagar. Där lägger du in semesterdagar den anställde tjänat in tidigare år. Beroende på vilket semestervillkor den anställde ska ha så kommer det finnas en ruta för Semesterdaglön och en ruta för Rörlig lön där du kan lägga in ett värde. Gällande den intjänade semestern så styrs den utifrån anställningsdatumet som du väljer på Fliken Anställning. Ska den anställde ha ett nytt anställningsdatum kommer den intjänade semestern börja räknas från det datumet ni väljer här. Ska den anställde ha kvar sitt gamla anställningsdatum kommer den intjänade semestern börja beräknas från när senaste semesterårsavslut gjordes. Hoppas detta hjälper dig en bit på vägen och om du vill att vi ska kika specifikt på hur det ser ut för den anställda som ska ha slutlön så rekommenderar jag att du kontaktar mina kunniga kollegor på supporten. /Tinna
Hej @oliwia66! Du justerar timmarna i tidbanken med löneart 4200. I och med att det ligger -22 timmar i ditt fall så får du använda löneart 4200 och lägga in 22 timmar på den, så kommer saldot bli 0. Om du arbetar med Arbetstidsförkortning så kommer det alltid med på utskriften av lönebeskedet, så det bästa är att "nolla" minussaldot med ovan löneart. Hoppas att du får en fin måndag! /Tinne