Hej igen!
Jag kom på att jag glömde dubbelkolla vilket semestervillkor ni arbetar efter, men tänker att ni säkert har semestervillkor 10?
Sedan tänkte jag också bara nämna att vi varmt rekommenderar att arbeta med snabbvalen i programmet då det per automatik väljer upp rätt löneart och värde så att du slipper lägga in det manuellt 🙂
/Agnes
Hej,Vad har du för lönesystem?I Visma Lön 600 finns en bock att bocka i när man använder snabbvalet. Med bocken i så tas karensdagen bort.Kontrollera med FK om ni ska få ersättning för sjukfrånvaro med förebyggande sjukpenning. Vet att det ibland finns dessa möjligheter, men är osäker på om det gäller i ditt fall.//Carina
Tack! Min tankevurpa blev i att deltiden blev räknad både som lön och för semesterdagar. Fått hjälp och ser hur jag även kan göra för att göra så även systemet räknar som tänkt. //maud
Hej!
Om de här dagarna är vanliga semesterdagar med samma ersättning som övriga dagar är det enklast att öka upp semesterrätten till 30 på fliken Semester under Personal - Anställda. Har du gjort semesterårsavslut så behöver du manuellt öka upp i fältet Betalda också.
Om dagarna ska hanteras på något annat sätt så får du återkomma så klurar vi ut något ihop!